Lösenord

fredag, juni 15, 2012

Kladdkaksfika med hjärtegull


Igår började jag jobba heltid för en vecka på jobbet, och hade således en arbetsdag som bestod av halva dagen kontorsarbete och halva dagen simlektioner.

Jag var inte klar förrän vid 20:00, och då hade jag bestämt träff med en Lovi-tossa, för fika på en välbekant plats.
Eftersom jag var i stan lite tidigare än planerat hann jag med en kort kvällspromenad, och det är så vackert att promenera på Södermalm.



I stan


Mitt favoritstråk är gatan Swedenborgsgatan upp, och sedan ned längs hela Hornsgatan mot Hornstull. Tröttnar aldrig på att promenera den vägen...


Till slut mötte jag upp henne, och hon var allmänt neggo och lite klagande över allt som har med lyckliga och glada människor att göra (mig involverat, men jag tar inte åt mig!).

Däremot piggade vi upp stämningen med lite prat, och Lovi fick sin obligatoriskt heltgalna pose med också. Mysigt.





Jag köpte mig en extra stor kladdkaksbit, och den mättande fram till att Martin kom (som en räddare i nöden!) med min laddare.

När klockan slog 23:00 så stängde caféet - helt otippat. Jag som var säker på att det var öppet till 24..
Jag fick krama hejdå till en Lovi som jag numera inte kommer träffa på en stor del av sommaren, för hon ska ut och flänga - och jag ska ut och flänga..

Därefter skulle jag vara duktig Emelie och åka hem och sova, samt låta Martin hem och sova. Men det gjorde jag inte. Fy.
(And the saddest part is that I don't really regret it).



3 kommentarer :

  1. Åh mysigt men oj det var ingen liten kladdkaksbit! Lyx! Blev sugersugen på det nu juu!

    Sv: Hehe nää, det var faktiskt jag som lagade köttbullarna, och dom vart väldigt goda :) han var helt inne i fotbollen. Han kommer nog inte laga något i helgen heller eftersom vi ska grilla, men jag väntar tålmodigt på hans kommande mästerverk heheh..

    Tack! Blev himla nöjd med den, helt lagom stor, från åhlens 45 kr på rean :D Laxen var supergod, typ smälte i munnen!

    Din bokide låter ju fantastisk, exakt något jag skulle vilja läsa och flera med mig. Just ångesten och svårigheterna som kan finns i en vanlig familj och som man typ inte får känna för att allt är "bra" osv är jätteintressant. Vet inte om det var exakt så du menade men jag tycker det låter bra iaf!

    SvaraRadera
  2. Sv: Mja det kan låta så, är nog inte så nyttig egentligen hehe, men jag mår ju bättre i kroppen av att träna lite :P
    Åh, hehe synd att det är lite dyrt och att de inte har bättre uteplatser, det känns mer som ett vinterfik faktiskt..
    Nej jag vet, har inte ätit grillat i år än. Jaa halloumi kan vara så himla gott och majskolv, men har ätit så mycket av båda eftersom jag inte åt kött förut.. Nu vill jag bara prova all köttsorter som finns att slänga på haha :P Får se vad det blir ikväll..


    Ah, jag tror det kommer bli jättebra! Jag har jag också tänkt skriva en bok, om min pappa men det har inte riktigt blivit av och det är fortfarande lite för jobbigt.. SÅ får se om det blir av någon gång..

    Vad ska du och Martin hitta på i helgen tro? :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blir bra med boken.
    Jag ska absolut läsa den :-)

    Brödet ser godare ut än vad det smakade hehe. Misslyckat bröd eller jag som har svårt för filmjölksbröd med bikarbonat. Får hålla mig till vanligt jäst bröd.

    Den där kladdiga kladdkakan ser alltid gudomligt god ut! Kommer jag till huvudstaden ska jag absolut göra ett besök på Fåtöljen.

    Hoppas helgen är bra!?
    KRAMAR !!!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)