Lösenord

fredag, mars 15, 2013

Spelbrunch med Cluedoinslag


Häromhelgen hade jag finurliga saker för mig - jag hade nämligen planer för en viss spelbrunch.
Rollspelsgänget (se här och här) har nämligen ordnat ihop en spelförening, i vilken jag deltar.
Vi ordnar upp lite event och inofficiella träffar där vi spelar - antingen rollspel eller andra spel - och har massa kul!

Dagen bäddade för något så fort jag anlänt, för min väninna (tillika kurskamrat, tillika spelledare) smög fram Peanut Butter Me Up ur frysen, och lät mig provsmaka. Hon vet nämligen hur jag trånar efter Ben and Jerry's, den där damen..!




Jag tog några skedar och utvärderade den noggrant...
Hm.. Jordnötsglass med peanut butter cups och hallonsylt.. Jag som varken gillar jordnötter, jordnötsmör eller hallonsylt till glass blev bekräftad i min misstro. Den var faktiskt inte så god - för mig. Men antagligen en riktig höjdare för alla som gillar jordnötssmör och hela det kalaset.

Snart började sällskapet komma - alla med ett bidrag till spelbrunchen.
Vissa tog med sig muffins, andra grönsaker, andra färsk frukt, andra brie-ost och salami, yoghurt, flingor och müsli, en annan slängde ihop nybakt bröd eller bryggde kaffe.




Det började ta sig snabbt, och snart var bordet fullproppat med brunch-gott!
Daniel, en av spelarna, posade glatt (eller ser ut att dansa en glädjefylld dans?) kring bordet.




Där satte vi oss snart alla tio, och började smaska på vartannat. Jag satte mig (givetvis) närmast det nybakade brödet, som är något av det godaste jag vet. (Hon vet verkligen hur man bakar bröd, min väninna). Jag åt två stora frallor med smör som smälte in i det nybakta brödet.. Åååh..

Höjdpunkten på dagen var däremot när jag fick en stark impuls.. En impuls att pressa in en muffins i Bastians ansikte. Det var något som de alltid gör på film, och som ser på himlans roligt ut.

Så jag var bara tvungen att testa. Med en aning förvarning och lite uppmuntran från mina bordsmedlemmar fick min vän Bastian en chokladmuffin tryckt i ansiktet på honom. Olyckligtvis gav han tillbaka med samma mynt (och samma muffins, nu helt uppriven och geggig) i mitt ansikte.




Och såhär såg den muffinsen ut efteråt.
(Jag fick även till en till träff, bara litet senare, med en ny muffins). Muffinsbagarinnan blev bara lite förolämpad, men mest full i skratt.

---


Efter den goda brunchen stod våra magar åt alla håll av bröd, flingor och yoghurt, te och kaffe, frukt och massa muffins.
Vi delade upp oss i lite grupper och började spela spel.




Jag satte mig vid Cluedo-gänget, och som en mystisk Colonel Mustard spejade jag omkring och försökte luska ut mördarens identitet. Olyckligtvis vann jag inte, så låt oss inte gå närmare in på det.

Efter Cluedo hann jag bara med ett till spel -
Gloom (som var riktigt kul!) innan det var dags att krama alla hejdå och fara iväg hemåt.


(Och turligt nog är inte Bastian arg på mig ett dugg! Kan ni tänka er?
Onsdagskvällen gick ju åt att äta god indisk middag ute på stan med nämnda herre.)



5 kommentarer :

  1. Mysigt det ser ut med spelbrunch! Gott, framför allt. Men vilket slöseri, att ni leker med goda muffins så där! Muffins är till för att ätas, ju! ;)

    sv: Var nästan så jag gjorde det, haha, galet blåsigt. Det tar ungefär 40 minuter, mer eller mindre beroende på trafik, så är väldigt nära.

    Lugnt! Okaj.

    Ja, det är väldigt gott med bara baguette med smör. Gott med soppa eller så, ja, jag håller med. Ja, Jacob's finns nog bara i Aix tror jag, bästa boulangeriet om man ska ha en baguette! Blivit bortskämd nu så jag vill inte köpa baguette någon annanstans, haha..!

    SvaraRadera
  2. Min bror var med någon slags brädspelsklubb ett tag, då träffades de och spelade brädspel - ganska avancerade sådana.
    Låter som en riktigt mysig liten träff & trots att muffinsen har blivit upptryckt i ansiktet ser den fortfarande utsökt ut...

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med spelbrunch! :D vilka bra idéer ni har för er hela tiden, med sex hos mig och allt det där! Är spänd på att läsa om din middag ju, ska bli kul att se vad du hittar på!

    SvaraRadera
  4. Neeeeej, den var så himla äcklig, kommer aldrig köpa den igen, kommer inte äta av den ens om någon bjuder mig. Blöööh. Uääck.

    Haha, kommer vänta på din middag med spänning!!!

    Ah, nice, hoppas på bildbevis snart då :D



    SvaraRadera
  5. Alltså åh så roliga saker du gjort på sistone! :)
    Jag som älskar brunch och att spela spel, perfekt kombo!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)