Lösenord

torsdag, april 18, 2013

Ytterligare en pluggbrunch och uppskattad simlärare


Härom torsdagen, när jag hade en ledig förmiddag fick jag finbesök.
Det var nämligen en liten Tuva som kom på ytterligare en pluggbrunch - och denna gång hos mig.

Jag bakade havrescones och dukade fram pålägg såsom ost, skinka, gurka, tomat, cream cheese och smör,
samt distribuerade te och hemmagjord müsliblandning. Själv kom Tuva med yoghurt (god rabarber- och
hallonyoghurt - ingen äcklig skumbananmojs denna gång!) och banan.




Bordet som dukat och klart på vardagsrumsbordet. (Ser ni det franska smöret jag smygglat med mig från Paris?)




Tuva såg nöjd ut och vi åt gott!




Där satt vi sedan och småsnackade om allt smått och gott, om olika Martin:ar, bloggande, smörkvalitéet och ändrade vanor. Vi hann till och med plugga litegranna!
(Tänka sig, vad vi blivit bra på att inte bara prata bort tiden, va...)

---


Efter pluggbrunchen skiljdes vi åt och jag skulle ge mig av mitt första simpass på tre veckor!
Med påsklov och Paris-resor har det inte blivit mycket simundervisning och plask med mina små barn.

Där, vet ni, fick jag en stor och glad överraskning! En av familjerna som jag kommit lite närmare (som jag haft i flera år) gav mig en Välkommen-hem-från-Paris-present: en hög med kanelbullar!

De sade nämligen att "Nu när du är tillbaka i Sverige igen, så måste vi skola in dig till de svenska vanorna!".




Usch, vilken lyx. Det är stunder som dessa som gör mig glad och tacksam upp över öronen, som får mig att undra hur jag kan förtjäna sådant fint bemötande och ett så fint arbete.

Jag älskar mitt jobb.





2 kommentarer :

  1. Och förresten, vara tyst i en hel dag? Vilka knäppa idéer du kommer på, haha. Var det från det att ni vaknade tills att ni sov?

    SvaraRadera
  2. Åh mysigt att läsa ett inlägg om sig själv :D Du är för söt! haha rolig bild på mig också, kan se så otroligt konstig ut på bild ibland? Nåväl, hade supermysigt iaf och snart ses vi ju igen! Dina simelever (eller ja deras föräldrar) verkar ju helt fantastiska! Du måste vara superduktig med barnen ju hihi.

    Sv: Jaa, så kul! Haha sofistikerade vet jag inte, vi är alltid så otroligt flummig så det spelar nog ingen roll om vi gör något vuxet, det blir aldrig det. Men mest är det nog jag.. Martin undrade om jag var ett barn för att jag vill ta med matsäck till museum hahah... Själv tyckte jag det va en mysig idag? Saknar prickigkorvmackor ju!

    Ja exakt så var det för mig med Oh my apple pie! Tyckte den var riktigt vidrig :O Eller hur, ser också fram emot det :D

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)