Lösenord

tisdag, januari 14, 2014

Bullkalas i vinterskogen


Bakningen slutade däremot inte med citrontårta, som i förra inlägget...
Efter lite påtryckning av min fine vän Redoy, så återvände jag till köket för att slänga ihop en sats med bullar. 




Inspirerad av de stora, saftiga bullarna man kan köpa ute på café, tänkte jag köra en härmis och göra likadant.
Jag resonerade så att i stora muffinsformar håller sig smöret kvar och gör dem saftigare, och genom att göra knutar istället för vanliga rullar så ser de lite mer exklusiva ut...



http://i188.photobucket.com/albums/z26/Em150/Bullar.gif?t=1389551336



Jag valde att göra halva satsen kanelbullar...




 ... och andra halvan kardemummabullar...




På bilderna över ser ni dem innan, tillika efter ugnsgräddningen.



Så här blev dem!




Jag har svårt att bestämma mig vilka som var godast.. Det var nog kardemummabullarna.. Nej, kanelbulla-NEJ, kardemummabullarna.. Eller så kanske.. 

Alltså jag vet fasiken inte. Sjukt gott i vilket fall. (Jag älskar bullar).


Och det betyder att jag nu har frysen full och kan bjuda på bullkalas när jag än vill. 



2 kommentarer :

  1. Åh men herre vad dödsgoda dessa bullar ser ut att va (och jag som inte ens är vidare förtjust i kanelbullar i vanliga fall..)

    Åh ja men just det, du åker ju som au pair i sommar? SÅ HIMLA KUL!! Du kommer få världens bästa tid tror jag, har bara varit i Paris en gång för länge sen men sicken fin stad<3 Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ååh Emelie, telepotera mig hem till ditt bullförråd nu! Så goda de ser ut! Vilket föll dig mest i smaken av bullarna och citrontårtan?

    SV: Vad snäll du är, jag blir ju alldeles generad av att höra att jag är lika vacker som min vackra syster ;)

    Och jag ÄLSKAR dina dejt-inlägg! Att ni satt och snackade så länge utan att det blev stelt eller krystat är ett väldigt väldigt bra tecken! Ska bli spännande att följa utvecklingen där alltså =)

    Med P går det… jag vet inte; det står väl lite på paus kan man säga. Jag har varit lite tveksam hela vägen… Det känns så annorlunda! Då jag varit kär tidigare har jag varit typ besatt, pirrig, inte kunnat tänka på annat eller andra killar. Så är det inte nu. Tror det kanske mer var situationen jag var kär i mer än själva personen. Men somsagt, det står lite på paus nu, vill inte göra något för drastiskt heller

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)