Lösenord

onsdag, januari 29, 2014

Kladdkaka, pussel och en bästa vän

På söndagen - likt alla söndagar - hade jag ett arbetspass i vattnet, som vanligt. Tyvärr blir man inte magiskt ledig bara för att man har finbesök i Stockholm. Marieke är dock förstående något otroligt, och tog tillfälle i akt att plugga medan jag var borta mellan 8-15 på jobb-bestyr.

Direkt efter passet skyndande jag mig iväg in mot stan igen, och för att möta upp donnan min. Jag var peppad redan på pendeltåget....


... För vi skulle nämligen in till min favoritcafé och äta kladdkaka!
Fasiken helt omöjligt att spendera en helg i Stockholm med mig utan att jag drar med en dit.

Sedan fick vi oss en liten photoshoot med chokladkreationerna som rekvisita.


... Show me sad..! Show me happy!.. Show me distraught!.. Show me happy again!..


.. Men sedan var vi också precis oss själva:


Redoy kom även på besök för att första gången lära bekantskap med min bästa väninna, och på caféet satt vi ett tag och diskuterade mest penis-storlekar och pojkförvirring.

När kladdkakan gosat ned sig ordentligt i magsäcken tog vi bussen hem, och kastade oss på ett av mina gamla pussel jag fått.






Åh, så pyssligt och mysigt det var att sitta och pussla. Det är något jag älskar att göra; men så sällan har tid till. Nu tog vi verkligen tillfället i akt och kunde utnyttja den pussellust jag aldrig får förverkliga.

... Och pusslets framskridande tog verkligen fart! (Speciellt när Redoy sade adjö och lät oss proffs ta över, höhö..)

Efter några timmar, som kändes som minuter, satte vi på en romantisk komedi, gjorde i ordning kvällssmörgåsar och avslutade sedan kvällen med en lagom ranson choklad och bakverk.

En riktig terapidag för mig - simglädje, fika, pussel och en bästa vän.


1 kommentar :

  1. Myys! Sånna terapidagar borde alla försöka klämma in lite oftare, gör nog gott för alla tror jag =)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)