Lösenord

onsdag, juni 18, 2014

Adjö till farföräldrarna i skogsparadiset


Dagarna tickar ned, snabbare än kvickt, och de senaste dagarna har jag och min syster spenderat i mitt skogsparadis.
Här, mitt i skogen nära Mariefred, bor min farmor och farfar. Nu var det dags att säga adjö.




Jag och min (nästan) lika coola syster har gått på promenader med hundarna...




Känt på det svenska - och därtill iskalla - vattnet....




Fått håret flätat av småkusiner...




Bakat citronkladdkaksmuffins med vit choklad....




Plockat smultron vid vägkanten...




Gått vilse i mosseskogen...




Ätit min absoluta favoriträtt - vildsvin...






Haft skaldjurskväll...




... Och ätit flertal portioner med glass, givetvis.




Och mer då? 
Sett på tonårsserier, pratat skaffa hund, löst korsord, druckit pepsi max i överflöd och somnat alldeles för sent.


Det var det sista för Mariefred... 
Idag åker jag hem, och sedan har jag exakt åtta dagar kvar att tillbringa i min lägenhet innan flyttlasset går. Hujedamig!


1 kommentar :

  1. Så härligt att du har din lilla oas att ladda batterierna i, mysfaktorn riktigt lyser fram mellan raderna.Är din pappa uppvuxen där? Jag tänker lite på Bamse, han går ju alltid till farmor för att få kloka råd och ny energi =)

    O hur smakar vildsvin? Det har jag aldrig smakat, men nu känns det lite som att jag kan ha missat ngt =)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)