Lösenord

söndag, juni 15, 2014

Fjärilshuset och så hajar!


En till synes alldeles vanlig fredag, som till sist blev en bucket list-förverkligande dag!
Efter uppvaknande och lite ombedd "chop-chop!" så tog jag och Redoy oss iväg (trots att vi nästan offrade besöket för sovmorgon där ett tag....) mot Fjärilshuset. Vi kom fram lite efter tio, och precis efter att det öppnat för dagen.




Jag har länge, länge velat besöka Fjärilshuset, ska ni veta! Jag har hört så mycket om de vackra fjärilarna, den tropiska värmen och dessutom deras nya tillskott. Som förväntat var det regnskogsaktigt och fuktigt inomhus...




Det var så varmt att Redoy svettades stora svettdroppar i ansiktet. Jag gick mest runt och njöt.




Där promenerade vi i alla fall omkring ett tag, och beskådade fjärilarna.




Och fotade dem, givetvis! Det var svarta fjärilar, bruna fjärilar, gula fjärilar, och fjärilar med coola ögon på vingarna.




Den här fjärilens var en riktigt orädd en. Jag kunde nästintill peta den på vingarna.




Och när den slog ut vingarna visade den sig vara vackert blå-och-svart-randig...




Sedan gick vi till haj-akvariumet! Det var riktigt, riktigt mäktigt, med glasväggar upp till taket. Där fanns det flera olika sorters hajar och oändligt med fisksorter, och alla simmade lugnt omkring i kroppshöjd.




Fasligt mäktigt.




Efter att vi spanat in allt från fortplantande landsköldpaddor, koi-fiskar, hajar, clownfiskar och inte minst fjärilar,
så satte vi oss i deras ute-café.




Vi pratade om saker man uppskattar med livet, om äventyr och att alstra minnen, och hur man tar vara på saker och ting. Sedan lyssnade vi på nostalgimusik och bara njöt av stunden.


#8: Besöka Fjärilshuset - check! 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)