Lösenord

fredag, juli 18, 2014

Lite stros i Pinarello


En annan halvmulen sommardag lämpade sig inte heller för förmiddagsbesöket på stranden, och då tog vi bilen för att besöka en annan liten bukt: nämligen Pinarello.
Välkomstkartan här framför visar "quoi fare?" (vad göra?) - alltså allt roligt man kan hitta på i Pinarello. Det är allt från att hyra båtar och vindsegling, surfning och wake-boarding, vattenskoters och kampingplatser. 




Men vi, vi tänkte mest ta oss en promenad långs stranden. Här berättade värdföräldrarna för mig att det brukade vara en liten liten plats som numera expanderat enormt, och turisterna kommer för den lena och fina sanden, och helt klarblåa vattnet.




Och nog var det vackert, alltid.





Vi gick ned till bryggan och tittade på hyrbåtspriser. Jag fick då veta att vi tänkte, några dagar framåt, kommer ta oss en dagstur och spendera en heldag ute med båt, vänner, picknick kring Korsikas öar.

Åh, så kul, va!




Sedan promenerade vi upp mot gatorna istället, där omgivningen tedde sig såhär vacker....








Som avslut på den lilla halvdagen i Pinarello så satte vi oss på en liten restaurang och beställde varsin dryck - kaffe till värdföräldrarna, juice till pojkarna och så te till mig.




När vi åkte hem återfanns den här fantastiska utsikten genom bilrutan, och värdpappan stannade till och med upp för att låta mig gå ur bilen och ta den här bilden.




Det är en liten sjö, precis innan havet, och efter havet tar bergen vid. Tyvärr fångar kameran inte alls hur det såg ut i verkligheten, men är därtrots en riktig mäktig syn. Jag stod, mitt i vinden, tittade ut över en av Korsikas vyer och bara njöt. 


2 kommentarer :

  1. Alltså Korsika ser verkligen SÅ vackert ut! Ett litet paradis som jag önskar att jag också kan besöka någon gång.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också mycket om magnum! Vilken är din favorit? Själv kan jag nog inte välja... Tycker mycket om strawberry white och chocolate temptation med chokladöverdrag och choklad inuti, samt glassen med mandelöverdrag, och "champagneglassen", men de andra tycke rjag också om...

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)