Lösenord

torsdag, juli 31, 2014

Malplacerad träningsdebut

Nog är det rätt välkänt att jag befinner mig i världens vackraste stad. Helst skulle jag önska att jag dygnet runt kunde vara lika fin själv - klä mig fisförnämt med mina finaste smycken, mest eleganta sminket och perfekta håret... Men... Nu är ju inte det sanningen.

I söndags, till exempel, traskade jag omkring i mina träningskläder på Paris gator. Kände mig malplacerad som få - men ja...

 Fransoser tränar väl, dem med?




Ja, ni ser ju. Slaskig Emelie vs. delikata arkitektiska detaljer. Jag känner mig lyckligt lottad som inte blev deporterad.




Målet för min promenad denna dag var att testa på Friskis och Svettis - här i Paris!

Jag har nämligen kollat upp att Friskis inte bara finns i Sverige, utan även har några anläggningar här. Och dessutom en inte långt ifrån mig!

Högintensiv träning är egentligen inte för mig; 
knäskada gör att jag inte kan springa, jag avskyr allt som är fysiskt ansträngande och vanligtvis föredrar jag yoga, simning och långsamma promenader. Men - Friskis (säg: att slänga med armar och ben åt alla håll och kanter) har jag faktiskt tyckt varit en riktigt givande träningsform.




Nu hade jag däremot inte varit på ett pass sedan i november i Sverige (mer än ett halvår sedan!) och var därför riktigt stolt över att jag orkade med hela passet. Dessutom svettig som en överhettad griskulting, och med värdigheten långt gången när jag flåsade mig hem efter passet så tyckte jag mig förtjäna en kall dryck.

Ja, det var ju inte "Emelie", men... nära nog?




Därefter tog jag en långsam, härlig promenad hem och köpte med mig färskt bröd på vägen.
Gissa om jag sov gott efter helgens nio timmars promenerande och ett träningspass?

Ps. Tror jag ska skaffa terminskort på Friskis. Hälften så dyrt här!


1 kommentar :

  1. Aah, vilken guldlott att de har anläggningar även i Paris! Det visste jag faktiskt inte, trots att jag är en inbiten Friskis-fantast. O franskt bröd, det later rusikigt gott efter alla strapatser du varit med om!

    SV: jag haller med dig till 200 %; tror att ju mer man tänker o kranglar till det, desto sämre blir resultatet i slutändan. O sa är man ju olika i sitt smaksinne; jag kan fa cravings efter typ choklad, ett kex eller en glass, medan min bror skyr sötsaker som pesten. Han kan istället länkta efter en salt stek, saftig biff eller chips, vilket jag nog aldrig upplevt. Haha, jag kanske har varit österrikare (o du fransyska) i ett tidigare liv ;-)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)