Lösenord

lördag, augusti 09, 2014

Nystartad lyxig helgtradition - söndagsfrukost!

Tidigt, tidigt en söndagsmorgon, smög jag ut på Paris gator innan klockan ens slagit sju. Det har helt öde ute, men desto vackrare därför. Jag fick alla Paris vackra morgonvyer för mig själv.






Jag skulle däremot inte långt. Bara till det lilla boulangeriet på hörnet, för att inköpa helt färsk, fransk frukost.
En croissant och en baguette traditionel blev det, som jag på lika traditionellt vis tänkte äta med smör, sylter och nutella.




Så slog jag mig ned i min studio, satte på en fransk film, tog fram ett korsord och njöt av min frukost - i flera timmar.




Det var så gott, så enkelt, och så billigt, och då tänkte jag...

... Detta ska bli min helgtradition.


5 kommentarer :

  1. Vilken härlig och fin och god tradition =) jag gillar vanor och traditioner överlag, det gör att man snabbt känner sig hemma på nya platser o känner sig trygg =)

    SvaraRadera
  2. Det är en härlig känsla att gå runt på gatorna i storstäder - och allra mest i Paris förstås - tidigt på morgonen innan allt brus börjat. Känns som om man "äger världen!"

    SvaraRadera
  3. teruko. Åh, det har du så rätt i. Det är som att man får se en "hemlig" sida av en annars så officiell stad. Som att man delar något alldeles speciellt med något övermäktigt.

    SvaraRadera
  4. Hej! Kul att följa din resa. Har du haft möjlighet att träffa några andra au-pairer ännu eller har de flesta inte kommit till Paris än?

    SvaraRadera
  5. Maria:
    Nä, de flesta är inte här förrän slutet av augusti/början av september. Men på mig går ingen nöd! Tycker nog ändå det är mer spännande att träffa äkta fransoser. Plus, jag vet ju att jag kommer träffa massvis i skolan, likväl... :)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)