Lösenord

lördag, oktober 04, 2014

Fortsatt dejtande med mer hamburgare

Det var inte slump att det var ett hamburgerhak den där gången. Nej, givetvis har mitt sällskap (och därtill jag!) en förkärlek till kött mellan bröd.
Eftersom det är en äkta fransos vi talar om så menar han sig vara expert och kunna alla de absolut bästa hambugerhaken i Paris, och jag var inte sen på att få honom bevisa sin kunnighet!

Därför hade vi denna måndag bestämt oss för att testa hans #1 hamburgerbar. Jag såg ut likt sedan.




Nu har vi träffats så pass många gånger att stämningen är lättsamt familjär - men inte så familjär att jag vågar knäppa bilder som den blogg-galning jag är. Men när burgaren dök upp och jag satte tänderna i en blodig köttbit med cheddarost, bacon och husets egen ketchup...




Då kunde inte ens genansen stoppa mig! Mums, så god den var.

Jag sade emellertid lite skämtsamt att jag nog ätit bättre burgare i Stockholm, och han menade att han nog hade fler hamburgerhak som han var tvungen att ta mig till. Inte är striden över än, alltså...


6 kommentarer :

  1. Ser så himla gott ut! Din dejt är en bra dejt med bra smak. :)

    SvaraRadera
  2. Vilken perfekt date:ing serie! Kul med gemensamt "intresse" o gemensam passion! Här i Wiebn har jag testat några olika burgare som alla varit helt OK, har dock ännu inte hittat någon där brödet varit riktigt som jag vill ha det (luftigt, hembakat, salt med mkt frön).

    Kanske en lite "privat" fråga, som vanligt behöver du bara svara om du känner att du vill: vet hamburge-daten om Redoy?

    SvaraRadera
  3. Gör gärna ett inlägg och berätta hur det går för dig med det franska språket efter dina drygt tre månader i landet.

    SvaraRadera
  4. Åååååhhhhhhhh..... jag förstår varför du tog kort ändå! Såg väldigt bra ut måste jag säga:D Hehe.

    SvaraRadera
  5. Anonym: Visst, coming right up! Kika in senare den här veckan, så ska jag nog hinna knåpa ihop en liten språk-fortsättning.. :)

    SvaraRadera
  6. Åååh, sååååå gott <3 Ser sååå smaskigt ut!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)