Lösenord

lördag, januari 31, 2015

Fredagsfrukost på Le Pain Quotidien

En vanlig fredagsförmiddag hade jag bestämt träff med en vän från min franskklass - Frederike. Hon är en blond tyska med söta flätor och ofta randiga tröjor, och vi båda var riktigt sugna på frukost.
Eftersom Frederike är kostmedveten och vegetarian föreslog jag Le Pain Quotidien.




Där inne är det lika hipster-chic som alltid, med trä, klassisk instrumentell musik i bakgrunden och ekologiska prylar uppstaplade längs väggarna.




Vi satte oss och inspekterade menyn direkt - vrålhungriga!




Jag slog på stort och beställde ett frukostpaket - bröd, baguette, croissant med sylter och nutella, te och juice samt lade till en extra yoghurt med färsk frukt och granola. Själv tog mitt sällskap en gröt med banan och pekannötter.




Sedan fotade vi, givetvis!




Jag var också där. Megatrött, som bilden visar.




Det var verkligen en frukost för två drottningar. Jag hade ett helt bord med massa frukostgott!




Sedan satt vi länge och åt, gjorde franskläxorna tillsammans och småpratade om smått och gott. Efter drygt två timmar var Frederike tvungen att springa iväg på ärenden, medan jag själv satt kvar och tog det lugnt en stund.
Att sitta på café, vila upp mig, läsa bloggar och bara andas... Det är något jag verkligen saknat med Sverige, och som påminner mig om mitt ständiga bokskrivande (innan romanen blev klar, givetvis)..


1 kommentar :

  1. Men ojoj! Ett frukost-ställe som heter duga! Frukostgott:et ser synnerligen gott:igt ut ;-) O fint sällskap dessutom, eller åtminstone sällskap med fint modersmål ;) Pratade ni franska eller engelska med varandra? Hur många är det som läser språkkursen ni läser? O vilken ålder är det på deltagarna?

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)