Lösenord

tisdag, september 08, 2015

Lorenzo: Dag 3, Misslyckad skolnärvaro, solutsikt och gelato

Tredje dagen vaknade jag upp och duschade, klädde på mig och gjorde mig i ordning för dagens långföreläsning. Jag hade schemalagda föreläsningar mellan 9 till 16. Det kändes inte helt optimalt, eftersom jag och Lorenzo varit uppe och härjat mellan 2 till 5 på natten.

Därför var jag extra butter när han kunde ligga kvar och jag var tvungen att slita mig från den varma sängen.




Nä, jag skojar mest. butter jag var faktiskt inte.




Istället pälsade jag på mig och gav mig iväg till universitetet....




.. Men, om sanningen ska fram: Efter endast en timme i klassrummet tog jag min arbetsdator och begav mig hemåt igen. Jag kunde verkligen inte koncentrera mig. Alltså: noll. Så obligatorisk närvaro blev rebellisk frånvaro, när jag istället köpte mig en dubbel cappuccino på vägen för att överraska Lorenzo timmar tidigare än planerat.

Och nog blev han förvånad alltså; "vad är det jag gör med dig egentligen?" skämtade han, innan vi gjorde oss i ordning för att utnyttja en solig dag i Stockholm.

Jag tog honom till en av Stockholms bästa utsiktsplatser, där vi skådade den här vyn.






Lorenzo plockade fram kameran.




... och medan han tog bilder på Stockholm...




... så tog jag selfies. Höhö.




Vi fortsatte vår promenad i solen längs Södermalm, och fotade lite halvt sporadiskt.




Sedan snubblade vi även förbi Ivar Los park (som My introducerat mig för).






Efter att ha njutit av utsikten även där, så fortsatte vi vidare för ännu mer svenskt fika. Jag tog honom till ett ställe som ni - stammisläsarna - nog kommer ihåg....




Det svenska fikat denna gång bestod av kladdkaka och morotskaka, samt cappuccino och te. 




Efter två timmar av pratande om gamla förälskelser och högskoledraman så blev röksuget för starkt för min italienska herre. Lorenzo aka. skorstenen och jag tog oss ut på gatorna. Och köpte cigg.




Efter ännu en längre promenad hamnade vi återigen hemma hos mig, och tittade igenom bilderna som tagits, och läste de senaste kommentarerna på min blogg. (Ja, visst är han snygg?!?).

När magarna började ropa efter mat plockade jag fram purjolöks- och potatissoppan som jag lagat veckan tidigare, och serverade med bröd, smör och ost.




Efter middagen blev det pusselpill!




... Så pass att vi faktiskt hann bli klara..! Trots att en bit saknas. Det är rena förödelsen.




Men vi pussade bort bekymren och sedan var det äntligen dags för glass. Glass, glass, glass, vår gemensamma passion i livet. Lorenzo är ju helt såld på italiensk gelato, så innan hans besök hade jag varit på ett litet äventyr...




... och inhandlat en pint från ett känt glacerie - StikkiNikki. Där valde jag omsorgsfullt smakerna saltad karamell och nutella-biscuit, och nu var det äntligen dags att besmaka.

Jag kan knappt beskriva den pirrande, lyckliga känslan i magen när jag ser att han blir glad över min gest; hur han äter och njuter och jag fylls av sensationen att jag har gjort något bra i denna värld. Men det sagt så kan vi konstatera att glassen var mycket väl godkänd.

Sedan somnade jag tydligen på hans bröst under en italiensk dokumentär på youtube, innan vi smög till sängs och inväntade den sista dagen tillsammans.

4 kommentarer :

  1. roligt när de stora pjäserna får lite konkurrens i form av exempelvis StikkiNikki tycker jag! Då jag var i Sthlm nu häromsistens så var jag på (eller i?) Södermalm för första gången; tyckte det var jättefint!
    Hihi, först läste jag bubbel espresso och inte dubbel espresso. Vad är det för himla påfund tänkte jag.

    SV: Näe, flatbröd generellt är inget Wien-fenomen, utan något som Ulrich är kända för.

    PS: Jag fördrar cigarettkyssar framför snuskyssar alla gånger!

    SvaraRadera
  2. Håll hårt i Lorenzo... Kommer och tar honom så snyg som han är!
    Näe, skämt å sido, ni ser så söööta uut!!<3

    SvaraRadera
  3. Stockholm när det är soligt är svårslaget! + god glass efteråt, mmmh, perfekt avrunding på dagen. Fint ni verkar ha det!

    SvaraRadera
  4. Anonymis: Haha, neeeej, han är min!!! <3

    Redoy: Ja, det är faktiskt högt över förväntan.. Ska berätta allt för dig i telefon snart..!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)