Lösenord

tisdag, december 01, 2015

Möt Boll

Möt Boll.



Boll är en kungspyton i sina bästa år. Eller tja, tre år, det har han i alla fall på nacken.
(Kan man säga att ormar har nackar fastän de inte har ryggar? Eller kanske enbart har rygg? Eller..?)

Boll ska samarbeta med mig i min kommande ormterapi, som jag kommer ha mot ormfobiker. Denna vecka ska jag föra en exponeringsbehandling med denna söta kungspyton, och nästa vecka kommer jag få en veckas sällskap i min lilla lägenhet av majsormen Hugo.

Fast till dess ska jag och Boll mysa ymnigt.




Jag hämtade upp Boll igår, och fraktade honom i en värmebehållande frigolitlåda genom pendeltåg och buss.




Så fort vi var framme var Boll nyfiken på att utforska sin omgivning.




Jag lät honom nosa omkring i vardagsrummet, och genast blev soffan hans nya favoritplats. Han smög runt bland kuddarna och gömde sig under filtarna.




Fast jag vill ju ha min beskärda del av umgänget också. Jösses, vad ormar är fascinerande djur. Jag har blivit helt förälskad i denna lilla krabat, och förstår inte hur de kan vara så magiska.




Jag tänkte göra en liten videoblogg senare här under veckan - har ni tur får Boll vara med på ett hörn också. Vad säger ni om det? 


10 kommentarer :

  1. Alltså, jag kunde knappt läsa det här inlägget, haha. Tycker att ormar är så sjukt obehagliga! Hade nog också behövt ormterapi egentligen... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo, det låter visst så..! Du är välkommen till mig, jag kallar mig inoffociellt för världens bästa ormterapeut.. ;)

      Radera
  2. Åh, det är nästan så att jag skulle bokat mig en fika hos dig så att jag fick utsätta mig själv för Boll. Jag har egentligen inte ormfobi utan går ofta in i ormakvarier och liknande, samt har hållit och klappat ormar. Men jag inser när jag läser detta inlägg att jag tycker att det är mer obehagligt än jag borde, och så vill jag ju verkligen inte ha det! Särskilt tanken på att ha den runt i lägenheten är väldigt obehaglig, mer än jag önskar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, är det så pass? Visste jag inte! Ofta krävs det en sådandär sista extra knuff för att bli av med allt obehag..! Nästa vecka jag har majsormen Hugo hos mig hela veckan lång!

      Radera
  3. Vilken hårding du är! Absolut att jag skulle vilja se en video med live föreställning!
    Ingen är väl giftig?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad kul, då ska det bli av!
      Och nej, kungspyton är en sådan som kramas, och majsormar har inget gift i sig. Inga ormar i Sverige är giftiga, tack och lov.. :)

      Radera
  4. Så gullig orm! och namnet är så fint, haha. Ormar är, som du säger, väldigt fascinerande varelser. Och en videoblogg med Boll låter toppen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är verkligen magnifik! Då ska du allt få en videoblogg, när du får se min nya kärlek! :*

      Radera
  5. Jag har svårt att veta om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på att jag satt i den där soffan för några dagar sedan, och nu har en orm slingrat sig omkring där... Det hade varit en av mina värsta mardrömmar om jag hade legat i soffan där och fått sällskap av honom, hur ogiftig han än är! :O Jag beundrar dig för att du engagerar dig så stort i din uppgift!! Hoppas det går som smort (och att du överlever de här dagarna med en så hal gäst...!!!).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vadå HAL? Han är inte det minsta hal! Han är varm och lek och mjuk och alldeles... alldeles underbar..! Och det gick ASBRA!!!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)