Lösenord

tisdag, februari 09, 2016

24-årsdagen; sömnlös men toklycklig!

Christoffer och jag somnade precis innan midnatt till min födelsedag, men trots det vaknade han upp vid klockan 3 och kunde inte somna om. Då kunde givetvis inte jag det heller, utan låg och var alldeles för exalterad för att kunna sova. Det var ju min 24-års-dag idag!




Två timmar låg vi och halvsov i sängen innan vi bestämde oss för att nej nu fungerar detta inte mer, och så tog vi vårt pick och pack och gick till gymmet. Klockan 5 på morgonen en söndagmorgon. GALENSKAPER! hade jag sagt, om jag inte varit mig själv i den stunden.




Och helt otroligt var det, för klockan 5 på morgonen i ett tomt gym, så klarade jag mitt personbästa resultat någonsin!
Wow, tänkte jag, det rockar verkligen att vara 24 år.




Eftersom gymmet var helt öde så passade Christoffer på att visa lite skön dans i form av en svanbalett när jag låg utslagen på gymgolvet.




Jag bara älskar honom, mitt miffo 

Därefter gick vi hem, däckade och sov 4 timmar, och sedan dukade vi upp till födelsedagsfrukost: Yoghurt, müsli, rågbröd med russin, bulle och te/kaffe.




Så löste vi lite korsord tillsammans, och det var så sjukt mysigt. Precis som jag hade tänkt mig. Precis som jag ville ha det. Och därefter satte jag mig ned och tog lite kvalitetstid för mig själv, och pusslade...




Efter lite pusslande satte vi på en Disney-film - Hercules, en av mina favoriter. Christoffer hade nämligen inte sett den tidigare, så då blev det Disney-mys och pussar i soffan. Det var så befriande bara få ta det lugnt, och inte tänka på några förpliktelser.

Vi tog det lugnt alldeles lagom till att det var dags att åka iväg och äta middag på min indiska favoritrestaurang. Jösses, så vi hade peppat! Christoffer hade pratat om att beställa en Korma med räkor, och jag såg fram emot vad som helst som skulle kittla smaklökarna.




Det blev en Chicken Pasanda Badami för min del - en lite sötare rätt med kyckling. Det. Var. Förjävla. Gott.
"Alltså den här räk-korman KNULLAR min mun!" utbrast Christoffer (ursäkta grova ord, censurering sker inte här) och jag kunde inte annat än att hålla med. Indiskt mat = omnomnom.

Här är min snygging under middagen.




Och efter att ha misslyckats totalt med medtaget korsord betalade vi födelsedagspris för maten (personalen är fenomenal) åkte vi hemåt och peppade för efterrätt.




Varsin burk glass, varav jag tog min favorit, och Christoffer ville testa en helt ny. (Det kommer en recension på den sedan!).




Inte ens på min födelsedag undvek jag magknipet - men det är så det ska vara, för på födelsedagen ska man minsann moffa det allra godaste man kan tänka sig. Och det godaste jag vet - det är glass!

Båda burkarna skrapades ur till en fin film - Ruby Sparks, innan vi gick och lade oss otroligt tidigt för att vara oss - men rätt lagom tidigt om man tänker att vi varit vakna sedan klockan 3....

En sådan himla bra födelsedag! 

6 kommentarer :

  1. Allt gick enligt planen, ser jag. Mysigt! Nu besparar jag dig troligen mina täta kommentarer en tid framöver, om 20 minuter drar vi - trumvirvel! -på semester! (Men jag kikar in ibland om jag hittar internet, så var inte för säker)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer sakna dina täta kommentarer..!
      Men till er- stort lycka till, njut som bara attan och leeeev. Jag är så avis.

      Radera
  2. Låter som en fenomenal födelsedag! Och det verkar vara en fin en du hittat och tillbringar fina dagar med.

    SvaraRadera
  3. HAHA klart pilatesbollarna ska användas till svandans;) skulle vilja se någon på mitt gym ta efter (eller är det sånt folk gör bara när ingen ser,klockan fem...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns det bättre användningsområden för pilatesbollar? I think not! ;)
      Du kanske får ta och starta trenden i ditt gym, och se vilka som faller för det oundvikliga??

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)