Lösenord

fredag, mars 18, 2016

Pizza hela veckan: Lördag - pizzabuffé!

Lördagar är lördagar, och i och med mello-final och annat ståhej så kände vi att det var dags att slå på stort. Pizza-veckan hade hittills varit matkomsinfuserande och supersmaskens, och nu ville vi maxa upplevelsen.

Vi bestämde oss för att göra en liten pizza-verkstad, och istället för varsin pizza med en topping så valde vi att göra flertalet små, små pizzor.
Som en liten pizza-plock-buffé!




Först ut blev en pizza med tomatsås, ost och chorizo, och senare en lite mer avancerade variant med samma ingredienser, plus brie-ost och oliver.



Därefter skjutsade vi in två av mina kreationer i ugnen - en med tomatsås, ost och en stor skiva extrarökt skinka, och en vit variant med crème fraîche, potatis, purjolök, ost och pesto.



En sista liten eftersläntrare blev en variant med tomatsås, ost, kyckling, oliver och massor av curry.



Sedan dukade vi upp, precis lagom till mello. Vi hade varsin sax och klippte upp bitar av vardera pizza, smaskade och åt till inte ens en pizzasmula fanns kvar. Godast tyckte jag potatis-pizzan, chorizo-pizzan och den med rökt skinka var.. Curry och brie-ost är inte min grej, riktigt. (Men Christoffer uppskattade dem - den med brie och chorizo verkade bli hans favorit denna kväll!).





Men när pizzasmulorna ej längre fanns, så plockades chipsen fram istället.

Spännande nog blev det en påse capriccosa-chips (alltså pizza-chips!) från OLW till snacks, som min syster totalratat häromdagen.

Jag tyckte de var himmelska.

.... och sedan var det snipp-snapp-slut på den pizza-buffén.
Imorgon kommer söndagspizzan - dessertpizza.....!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)