Lösenord

måndag, mars 14, 2016

Pizza hela veckan: Måndag - klassikerna

Förra veckan var det Christoffers tur att skriva menyn för veckan, och han hade storslagna planer... Pizza hela veckan.
Denna idé uppkom i och med att vi, varje gång vi ätit pizza, varit ännu mer sugna på det dagen efter.

Så nu tänkte jag visa er, steg för steg, dag för dag, hur vår experimentella pizza-vecka såg ut. Se det som en följetång, när vi utforskar de mest fascinerande frågorna... Kommer Emelie och Christoffer tröttna på pizza? När börjar det rinna ost ur öronen på dem? Kommer tomatsåsen räcka?! ... Hur kommer det egentligen gå...?!

Vi börjar med i måndags, då började vi mjukt med våra standardpizzor. Det är dessa som vi alltid brukar göra när vi gör pizza, som är lite klassiska. Jag körde på favoriten Vesuvio, med min hemmagjorda tomatsås, blandning av prästost/gouda samt rökt kassler.


Mycket, mycket smaklig! Den går 8.5/10 av mig.


Christoffers blev dubbelt så stor, med tomatsås, ostblandning, rökt kassler, tomat, rödlök samt oliver. Han spexade till det med lite grönt också.


Den verkade inte heller gå av för hackor, när vi mumsade, mmm:ade och slafsade i oss allt med en hög servetter i högsta hugg.


Tisdags-pizzorna får ni se imorgon, häng med, vetja!


6 kommentarer :

  1. Ni verkar sannerligen ha utvecklats till verkliga pizzabagare! (En alternativ karriär om ni tröttnar på den psykiska sidan av tillvaron, som försörjning?)
    PS!
    Som synes är jag "på banan" igen... Efter 1 månad i Spanien kom jag hem frisk och glad och - blev magsjuk och förkyld med feber efter ett dygn hemma! Hu! Men, nu är det bättre igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, pizzabakandet får stå för honom - jag har ingen ärofylld del i det, förutom ätandet..!

      Åh, jag har saknat dig, men givetvis följt dig och dina bilder överallt. :) Uff på sjukdom - men skönt att det inte hände /under/ semestern.

      Radera
  2. Pizza hela veckan låter som bästa idén någonsin.

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig idé med en pizza-vecka!!😄👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, visst?! Du får se pizzor här på bloggen hela veckan ut!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)