Lösenord

tisdag, mars 15, 2016

Pizza hela veckan: Tisdag - parmaskinka/burgarpizza

Pizza-veckan fortsätter på tisdagen, då vi började spexa till det lite. Jag ville ha en lite fräschare pizza, men höll mig fortfarande trygg med att använda tomatsås (jag har ju varit lite rädd för att testa vita pizzor, men vänta bara, det kommer senare i veckan..!)

I tisdags började som sagt variationen, och med en pizza med pesto, lufttorkad skinka och ruccola uppepå. Eftersom jag var lite orolig över peston vågade jag bara ta lite över ena halvan... Men pesto var kalas, visade det sig!


Men tyvärr blev den inte riktigt klar i ugnen, eftersom vi var lite ivriga och vrålhungriga. Dessutom kändes skinkan lite väl salt, och därför får den bara 6/10 av mig. Hm, God var den, i vilket fall!


Christoffer, däremot, hade en helgalen idé. En sådan-där idé man får av filmer, som man egentligen aldrig tänker sig att man ska göra, men som man senare väljer att göra ändå...(Ni fick ju se en sneak-peak av det i söndags).
Han blev nämligen sugen på en cheeseburgar-pizza, och stack ned till Donken för att köpa fyra cheeseburgare.


På en bas av tomatsås och rödlök, så satte han sedan cheeseburgarna prydligt...


... och öste över ost!



Så fasansfullt, busigt roligt var det att se hur osten bubblade loss på cheeseburgarna i ugnen. Det kändes lite som ett sådanthär ultimate food goal - att testa något lite galet och på gränsen till äckligt. 

Och hur smakade den då?
Jo, den var faktiskt mycket god! Det var en himla udda kombination... Först slogs man av smaken av pizza - tomatsåsen och osten, och sedan smög sig köttet från burgaren på, och senapen från cheeseburgaren. Det märktes att det var två smaker i en, och det blev lite konstigt - men fullt mumsbart!

Vi kom båda däremot överens om att burgare och pizza är godast nog för sig. Även om det var en himla rolig idé.


5 kommentarer :

  1. Jag kan tänka mej att cheeseburgarpizzan kan vara ännu godare om man strimlar köttet och liksom gör pizza med hamburgarsmak!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, smart grej! Blir lite mer "utspritt" då liksom. Christoffer har redan börjat sukta efter att göra en ny sådandär, och då ska jag ge honom ditt tips!!

      Radera
  2. haha! alltså knäppisar! <3

    SvaraRadera
  3. Här uppe i norrland (Skellefteå närmare bestämt) tog de fram en pizza som kallas calskrove. Alltså ett skrovmål (hamburgare med bröd, sallad, kött osv + pommes) inbakat i en calzone (som innehåller skink, ost, tomatsås osv), sjukt udda. Och överförväntan god!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahah, ååååh! Vilken idé!!! Det kanske blir att vi testar det någon dag?! :D

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)