Lösenord

måndag, april 18, 2016

Polly-tävling

Jag fick en fix-idé för ett rätt bra tag sedan, om att ha en polly-tävling. Och ja, det är precis så fenomenalt som det låter! Tävlingsreglerna är enkla: Den som kan få flest pollys i munnen utan att tugga eller svälja, den står som vinnare.

Sent, sent igårkväll, klockan 23:30-ish på söndagen, lyckades jag spontant utmana Christoffer på den efterlängtade tävlingen.
Polly-påsen plockades fram, kameran sattes på inspelning och sedan började allvaret...!




En efter en stoppades pollys in i munnen, och sedan efter sex stycken hade jag svårt att tala... Mina påtagliga hamsterkinder skvallrade tidigt. Som ni ser blev Christoffer en solklar vinnar (suck), men samtidigt insåg jag där vid sjunde pollyn att jag inte hade en chans.

Hursomhaver tyckte jag att det var tokkul att utföra den (och himla gott!), och att äntligen få stryka det från min bucket-list.

58. Ha en polly-tävling - check! 


Christoffer: "Jag är väl helt enkelt större i käften än dig. Jag tror att du har större vinstchans om du tävlar mot små, nybörjarmänniskor! Musiken var på min sida också. Så himla bra text som gjorde att jag ville sjunga med. Jag tror det öppnade upp min mun-insida ännu mer."

Emelie: "Jag tror faktiskt fortfarande att du smygåt under tävlingen, bara väldigt diskret... Jag fuskar i alla fall inte!"

Christoffer: "Asså det smälte ju lite choklad men det måste ju ingå i tävlingen att man får svälja det?"

Emelie: "BEVIS!!!! Jag svalde INGENTING!"
Christoffer "Nä men du tuggade ju desto mer"

Emelie: "Hade jag tuggat hade jag inte förlorat..."


... Kan man nästan säga att jag vann?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)