Lösenord

söndag, april 17, 2016

Spaghetti alla Puttanesca med syster och gose-best

I torsdags var jag hemma hos min syster, hälsade på den här vita gose-besten och medkommande matte. Hon var sjuk och hade stannat hemma från praktiken/skolan veckan lång, men trots det skulle hon bjuda mig på middag. Himla snällt ändå, tycker jag!




Det var en rätt som jag bara ätit en gång förut - för fyra-fem år sedan. Vilket inte är konstigt, eftersom jag egentligen inte gillar ingredienserna inuti - oliver, sardeller, kapris... 

Spaghetti alla Puttanesca.
(eg. horans spaghetti. japp. det är vi det.)




Tillsammans med parmesan och persilja, och jag tog med en av Christoffers nyligen bakta baguetter. Favoriten hade även köpt hem Pepsi Max, och precis dagen innan läst ut min bok (!!), som hon dessutom tyckte om (!!!!!).

Som körsbäret på tårtan var maten kalasgod - frankt talat det godaste hon lagat mig (fast har hon någonsin lagat något till mig tidigare?). Så gott att jag var tvungen att ta en andra portion. Högt betyg.


... Så nu vill jag typ dit igen på studs och se vad mer hon har för matlagningsess i rockärmen. Får hoppas att jag blir ditbjuden när hon blivit frisk igen.

2 kommentarer :

  1. Är i början av boken men än sålänge håller jag helt med din syrra:))))

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)