Lösenord

lördag, juni 11, 2016

En sista vegetarisk lunch på Hermans

Nu förflyttar vi oss till den sista dagen i Sverige för min del, och innan jag fick leveransen med donuts. Jag hade bokat en sen lunch med min syster på Hermans vegetariska trädgårdscafé, och då åkte vi hit.




Hon hade aldrig varit där förut, och jag har i princip bara varit där två gånger i mitt liv (med My!). Men jag har så goda, fina minnen, och om det inte vore för priset hade jag lätt blivit stammis.




I alla fall är det alltid vegetarisk samt vegansk buffé, och jag och syster laddade upp och satte oss vid fönstret. 




Nattis såg ut som att hon letade efter något, men jag insåg sedan att hon fnulade på huruvida kaffet efteråt ingick i priset eller inte.




Med följande utsikt satt vi och pratade om dejtande och relationer, åt röror såsom hummus och vegetarisk lasagne, kikärtsgryta och tofu i curry. Vansinnigt gott.




Eftersom Nathalie ratade varenda bild jag tog på henne när hon tog bilder, så sade hon "okej, du kan få ta en fin bild då, så ställer jag mig här". Sagt och gjort.




Sedan åkte vi hem till mig och väntade på donuts. I vilket fall var det en kalasgod sista lunch i Stockholm, med lagom krävande sällskap.

PS. Skriver mer ikväll!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)