Lösenord

fredag, juni 10, 2016

JAG VANN EN DONUT-TÄVLING!

Ni vet det där samtalet jag gick i förrgår som gjorde mig så överraskad?
Jo, det visade sig nämligen att jag vunnit en tävling med Bonjour, med priset donuts för 2500 kronor!


Donuts för tvåtusenfemhundra kronor! Kan ni förstå hur många det är?!... Det är typ.. *räkna på fingrarna*... 500 donuts!!!!




I alla fall, jag tar det från början:
Jag satt i godan ro och pratade i telefon med min syster när jag får ett annat samtal på luren. "Vänta en sekund, Natta, ett till samtal", avbryter jag, och tar emot det inkommande samtalet. Det är en kvinna från Lantmännen, Bonjour, som ringer.

"Du var med i en tävling på vår facebook-sida för några veckor sedan, om att vinna donuts till alla dina vänner?"

Jag tänker trögt tillbaka... Jo.. Ja... Just ja! Den där när en var tvungen på att svara på tre aslätta frågor och sedan motivera varför en borde vinna donuts. Ni vet en sådan-där grej man bara gör i förbifarten men aldrig ens tänker tanken på att en skulle vinna. "Jorå! Det var jag!".

"Ja, då vill jag gratulera, Emelie, för du har just vunnit donuts för 2500 kronor!"

SAY WHAT?! 

Hur som haver - dagen efter fick jag hem en leverans, som en liten "försmak" på min vinst. I taxi om budet, en stor låda från Lantmännen.



... och i där lurade ett tiotal munkar.



Nathalie, som jag inte behövde övertala för att komma och ta emot leveransen med mig, hjälpte mig att ta bilder till deras facebook-sida. Mmmm, munkar..!



ALLTSÅ ÄLSKAR MUNKAR!


Måste jag berätta vad jag åt till middag?? (hade dessutom bara mjölk och ketchup i kylen).
Sättet att avluta sista kvällen i Sverige! Vinna en donut-tävling ba'.



Nattis fick med sig ett par, jag tog ett par till Malin och Oscar och resten glufsade jag i mig framför filmen G från 1983. Hade en sådan crush på Niclas Wahlgren när jag var liten....

I ALLA FALL - huvudsaken är att jag vunnit freaking DONUTS för 2500 kronor i värdecheckar?!?!?! Hur go' och glad kommer inte jag bli i höst?!

.... Såatteh... Vem vill bli min vän?

2 kommentarer :

  1. Åh vad kul, eller gott mest!! Jag vann en årsförbrukning av tuggummi förra sommaren, men donuts är ju sååå mycket bättre *.*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jooo, kanske lite.... Men tuggummi är rätt härligt det med! Bara lite mer.. svårsmält? :P

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)