Lösenord

söndag, juni 19, 2016

Sommarens första crêpe

Kan ni tänka er att det var inte förrän nu, som jag äntligen fått besmaka sommarens första crêpe? Första dagen magen och aptiten inte sade emot, och jag kastade mig ut för att beställa en chokladfylld goding från mitt favoritstånd. Det spöregnade, men jag hade mitt paraply och efter att jag fått min crêpe sökte jag direkt skydd under ett par markiser i närheten.

Med väl i hand hann jag faktiskt inte ens ta en selfie innan jag bet tag i den.



Och i mitt selfie-fotande blev jag visst distraherad? Vad händer där borta, säg?




Nä, ögonen på vad som är viktigt! Paraplyet slängt vårdslöst framför mig, viktigast är maten!




... Men.. Så slutar det visst alltid så här när jag äter crêpe. Nej, jag gör det inte med flit. Nej, det bara blir så när nutellan börjar rinna och jag inte vill missa en enda smakbit. Och nej, jag skäms inte.




Hur kan en skämmas för något som är så gott? Klart man slickar i sig varenda droppe, hur kladdig man än blir! 




Efter crêpen var jag glad i magen i flera timmar framöver, och ser redan fram emot sommarens andra crêpe... 

4 kommentarer :

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)