Lösenord

lördag, juli 16, 2016

Diana, restaurangbesök och en stor chokladmaracon

Häromdagen hade jag planer på att möta upp Diana igen, min svenska väninna som också tillbringar sommaren i Paris, för en middag. Jag hade bokat bord på en äkta fransk restaurang, Vins et Teroirs, och kom dit cirka en kvart före henne.




Men till slut dök hon upp, min donna!
Vi småpratade lite först, och efter att ha kikat över menyn kom vi fram till att ingen av oss var vidare hungrig (jag hade ju ätit en stor belgisk våffla bara ett par timmar tidigare). Så vi bestämde oss för att bara äta dessert!




Jag beställde in en chokladmacaron med saltad karamellglass, och Diana en chokladfondant med violglass.



Alltså mmmmm...!



Diana och jag pratade om allt som hänt på senaste tiden; tankar och känslor, mitt återupptagna dejtande, hennes förvirrande relationsstatus, skamkänslor och skuldkänslor, sexbehov och allt därmellan.



Sedan följde jag henne till tunnelbanan, och fick den kortare promenaden hem till mig genom mörkret. Jag kände mig fullständig.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)