Lösenord

tisdag, juli 05, 2016

En filmsnutt från PAUL och nya glassvagnen

Så här kan det se ut, en timme innan stängning på PAUL... 




Och där bakom disken brukar jag stå bredvid min kollega och skicka ut bakelserna och brödet.

Men, mina vänner, en nyhet att nått PAUL på sista tiden..! Nämligen denna glassvagn.




PAUL ska nämligen börja sälja glass nu också, och - hör och häpna - jag har blivit den främsta glassförsäljaren.




Här är smakerna som det går att välja bland - jag är lite förvånad att de inte har choklad, men samtidigt kompenserar de upp det genom karamell med saltat smör, sockervaddssmak, passionsfrukt och kastanjesmak.




Klädseln är liknande med en påslängd polotröja - igår när jag började sälja glass var det aningen kyligt (vilket markant minskade glassförsälningen, trots att jag storleendes stod och skrek "La glace! Venez ici, mes amis, la glace! Super bonne, la glace, même s'il fait moche!" (Glass! Kom hit, mina vänner, glass! Supergod glass, fastän det är fult väder!).




Och det här är min vy ut mot gatan. Det är här jag raggar folk att köpa glass.




Om jag ska vara helt ärlig är glassförsäljningen inte min favoritsyssla. Det händer inte lika mycket som inuti boulangeriet, jag är helt ensam och har ingen att prata med (speciellt inte när det är dåligt väder), och jag måste stå och stirra på glass som jag bara stundvis kan tjuvsmaka på med en plastsked.....

Håhåjaja. Livet på en (glass)pinne.

1 kommentar :

  1. fast det ser himla trevligt ut! Jag kan förstå känslan dock, efter alla års krängande av jordgubbar ^^

    Potatisen uteblev, sorgligt. Men jag gillar alla kolhydrater, alldeles för mycket ^^ Så jag måste ge plats för lite ris och pasta ibland, ack!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)