Lösenord

måndag, augusti 29, 2016

Bamse med bröd och en Disney-prinsessa bland getterna

Andra dagen vaknade vi som sagt upp efter en udda natt vid 9-tiden, och efter frukost och lite datorknapprande så var vi ute på vift. Maxime mådde oerhört mycket bättre än dagen innan, så jag bestämde att vi skulle ta en promenad genom Gamla Stan. Typiskt turist-svenskt, ju.




Det var proppat med folk på gatorna, under dessa semestertider och allt.




Vi slog oss ned på en bänk och vilade, och försökte mot solens arga strålar ta en selfie. Det gick till slut!




Efter att ha promenerat över till Kungsholmen blev vi spontant sugna på en korv. Det blev en bamse i bröd!




Sedan slog vi oss ned på Strandvägen till denna utsikt. Det var precis härligt varmt, soligt men en lagom bris. Perfekt semesterväder. Perfekt dag.




*är lite förälskad och är därmed jättepinsam*




... Efter ätande och diverse pussande fortsatte vi vår promenad, och hamnade till slut utanför Skansen på Djurgården.
"Ja! Det är perfekt!" tyckte jag, som menade att titta på menlösa skandinaviska djur skulle bli en kalassuccé.




Typ galna kossor och prickiga grisar och så. Hur kul som helst ju. Vi började med bockarna.




.. Och en ekorre! Exotiskt så vi blev helt till oss.




... Och jag vet inte hur vi lyckades, men trots att jag varit på Skansen hur-många-gånger-som-helst har jag aldrig lyckats finna både varg, lodjur och björn. Dessutom björnungar som lekte i vattnet. *dog söthetsdöden*




Sedan insisterade jag på att gå in på Barnens Skansen, för jag ville klappa getbebisarna. Det visade sig Maxime vilja med.




Maxime blev bästis med en av dem, som han matade med blad.




Och sedan joinade alla hans getkompisar, och Maxime blev festens höjdpunkt. Han menade sig vara en äkta Disney-prinsessa, och jag kunde se tydliga likheter.




alltså alltså alltså. Så gorgeous kille.




Därmed kände vi oss nöjda med djurparksbesöket, och tog en omåttligt lång bussresa mot hemmet. Väl hemma suktade Maxime efter McDonald's, vilket jag personligen har svårt med. Men inte behöver man vara svår för det!

Han beställde ett skrovmål, och jag åt lingongrova och snattade nuggets och pommes.





Sedan så råkade han somna likt föregående kväll vid 20-tiden, men jag försökte hålla mig uppe ett extra tag, för att inte återupprepa föregående natts uppvaknande vid 01.




Det gjorde jag genom att dricka cola zero, äta morots- och oststavar framför Devious Maids i soffan.

Men tji fick jag, för klockan 03 vaknade Maxime och gick upp, och nu sitter jag här och knapprar vid köksbordet klockan 04. Så kan det gå.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)