Lösenord

lördag, augusti 20, 2016

Burritos, rosenträdgård och 1 mil till

Onsdag - min allra sista lediga dag i Paris, så klädde jag mig återigen i min Poccahontas-klänning och förberedde mig på vad dagen än nu skulle erbjuda. Först visade det sig bli tvätt, då jag spenderade 1,5 timme hos JP med att babbla, hjälpa honom med engelskan, tvätta kläder och ketchupa.

Därefter hade jag planerat en promenad, men eftersom jag redan traskat 2 mil igår kändes det i vaden.




Istället satte jag mig på min favoritbänk i parken och läste en bok jag fått låna.




Men bara två timmar senare hade jag och Loïc bestämt att testa det nya mexikanska stället nära jobbet. Jag mötte upp honom när han slutade jobbet (andra dagen i rad jag är på jobbet när jag inte jobbar.....) och vi traskade dit direkt.




Och beställde varsin burrito! Det påminde lite om subway, det här stället, i och med att man väljer bröd, vilket sorts ris man vill ha, vilka bönor, vilket kött/vegetariskt alternativ, vilka grönsaker och vilken sås. Och så BAM - burrito!



... Som dessutom var tokgod. 


Råkade göra en video.




Eftersom varken jag eller Loïc hade några planer efteråt så frågade jag skämtsamt om han ville ta en promenad hem till honom (säg en mil, lite mer)... Han svarade positivt till svar, och då bar äventyret iväg! Ut mot de södra förorterna av Paris!








När vi började närma oss L'Haÿ à Roses där Loïc bor, så var man tvungen att gå upp-upp-upp. Jag fick syn på Eiffeltornet och tog en bild.




Och gjorde en till video, så att ni skulle kunna se tornet bra.




Sedan gick vi förbi Roseraie de l'Haÿ, och han frågade om jag ville gå in. Ja, det vill jag! utropade jag och började genast berätta historier om min farmor och hennes blom-mani. Hon fyller ju dessutom år imorgon (grattis farmor, jag älskar dig!).








Så efter tre timmar, 1½ liter cola zero, 2 liter iste och tre kisspauser var vi äntligen framme hos Loïc. Han tvingade mig vänta utanför i tio minuter medan han tokstädade, för han hade inte förväntat sig besök. Medan jag väntade så selfie-ade jag mig utanför.




Vi hängde hos honom bara några minuter, åt en glass och vilade benen. Klockan var ju trots allt över 18 och jag ville komma hem lagom till middag.

Hemma hos mig blev det baguette-middag i bakgrunden till Devious Maids.




Och sedan åt jag bakelser och nutella till dess att jag fick ont i magen och ångrade att jag beslutat mig för att äta dessert. Då gick jag och lade mig istället.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)