Lösenord

söndag, augusti 21, 2016

Croissanter i öronen

Igår när jag gick till jobbet klädde jag mig i vitt och propert och anammade en glassdag i regnet. Till en början var jag lite butter eftersom jag förutsåg ledan jag snart skulle uppleva, men när jag väl kom till jobbet fick jag en present..!




Loïc hade fixat mig ett par örhängen, som hade formen av två små croissanter!




Se bara, de är bedårande!




Jag satte genast på mig dem, och sprang omkring och visade alla mina kollegor mina fina croissant-örhängen. Skickade bilder till Maxime och svärmade.




Och hur bra passar de inte arbetsuniformen?




"Maintenant ca se voit que t'es là meilleure vendeuse de PAUL!" (Nu syns det att du är PAULs bästa säljare!) skämtade Loïc, och jag kunde inte neka.

Sedan kom JP på besök och stannade nästan en timme - vi snackade om dejter vi haft på sista tiden, smakade glass, berättade skämshistorier och tog selfies. Och jag visade mina örhängen, så klart. Jag tänker använda mina nya favoritörhängen varje dag nu.

(ps. sålde typ ingen glass alls på hela dagen. ds. ps2. det var okej för att jag hade fina örhängen ds2. )
(ps3. och vet ni att jag kanske får franskt sällskap till Stockholm redan den 26 augusti?! ds3.)


2 kommentarer :

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)