Lösenord

måndag, oktober 24, 2016

Från statistiktenta till varm brasa

Helgen har varit en sådan brytpunkt för mig. Från att i fredags ha varit sorgsen, nedstämd och gråtig (så till den grad att när folk jag inte kände frågade hur jag mådde så orkade jag inte ens ljuga fram ett "bra, själv?" utan gick direkt på "det är skit, men tackar som frågar.") till att idag vara sprudlande glad, på topp, ha massor av motivation och energi.

I lördags tillbringade jag hela dagen med att slutföra statistiktentan. Så. Done. Klappat och klart. Iväg med dig, du ondskans åkomma, siffror från underjorden skall återgå till djävulens hemvist och aldrig återvända. Bye bye, statistik. Jag vill aldrig se dig mer.

Lördagskvällen blev firande. Massor av underbart, härligt firande.


Och någonstans där så fick jag en snilleblixt. 



Det är dags att jag får mig några dagars semester. Japp. Så nu tar jag mitt pick och pack och åker till Mariefred, till den lilla stugan i skogen, för några dagar framför en varm brasa, god och mättande mat, kärleksfulla kramar från min farmor och korsord.




Ni hör ju. Från statistiktenta till varm brasa. 

1 kommentar :

  1. Åh vad fint o läs att du känner dig lugnare o positivare i sinnet!
    Låter som en ypperlig idé att ta en retreat till stugan, tystnaden o värmen vid brasan.
    Njut och ta hand om dig bästa Emelie ❤️ Många kramar

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)