Lösenord

söndag, oktober 23, 2016

Oansvarig godis-moff

Häromdagen när jag hade en tuff dag i skolbänken bestämde jag mig för att vara mycket, mycket oansvarig till kvällsmiddagen. Jag bestämde mig nämligen för att bara äta onyttigheter, eftersom motivation var på 0% och hela kroppen skrek efter socker och snabb energi.




På vägen hem från skolan åkte jag således förbi en liten matbutik. Jag strosade runt ett bra tag, och fastnade på denna otestade delikatess. Mini-minkar med kolasås-fyllning! Jag kunde inte hjälpa det, jag var tvungen att köpa en. (De var kalasgoda. Genialisk idé.).




... Fast största fokus hade jag givetvis på lösgodishyllan. Jag hade crave:at äkta svenskt godis i flera dagar.




Hem kom jag sedan med en stor godispåse fylld med diverse choklad och en burk Ben & Jerry's. Nu skulle det godis-moffas.



Satte på tekokaren, hällde ned godiset i en skål och bosatte mig i soffan.



Sedan låg jag där i flera timmar, påbörjade (och avslutade första säsongen av) en ny serie; You're the worst, pratade i telefon med personer jag tycker mycket om och försökte ta hand om mig själv. På det mest oansvariga sättet jag kunde komma på. Just ikväll var det precis vad jag behövde.


1 kommentar :

  1. Mums! En riktigt gottekväll ska man verkligen unna sig ibland.

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)