Lösenord

fredag, januari 20, 2017

Kyckling- och baconpaj

I onsdags blev det inte mycket pluggande gjort. Det vet ni kanske som hängde med mig på snap - jag kunde inte somna om efter att Emil åkt till jobbet strax innan sju. Istället blev jag produktiv och tvättade med stulet tvättmedel, påbörjade min pulled beef chili, diskade, vek tvätt och bytte sängkläder. Mitt i allt detta hann jag även förbereda kvällens middag, vilket blev en kyckling- och baconpaj!




Jag älskar att se vad som finns i frys/kyl, och sedan slänga ihop något av det. Som denna gång. Vi hade kyckling, gul lök, vitlök, bacon, chili, överbliven vispgrädde så massor av ägg. Som gjort för en paj.



Så massor av ost uppepå. För ost är livet.



Vid fem kom han insläntrande, min efterlängtade pojke hem och vi kunde äta middag ihop.
Efter middagen var vi båda så trötta att vi somnade i soffan innan klockan slog 18.... Jösses.

Sedan vaknade vi halv åtta och gick och lade oss, men pratade i sängen fram till midnatt och sjöng nostalgiska barndomsvisor till dess att han somnade tuggandes (roligt hur varje gång han börjar somna in så tuggar han in sömnen) runt mig som en kringla. Tokmysigt.

4 kommentarer :

  1. Bra att ta vad man har hemma och slänga ihop till en maträtt. Pajen såg så god ut så jag tror att jag ska göra en paj ikväll! Önskar dig en fin helg! /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevligt!! Jag hoppas pajen går bra, jag undrar allt vad du ska använda för ingredienser? Kram!

      Radera
  2. Men aww, vad gulligt att ni sjöng er till sömns alldeles hopslingrade...! Får pirr i hjärtat av att läsa om det. Och pajen ser underbar ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, åhhh <3 Jag med. Det var verkligen fint. Det är bland det fina med att vara nykär, allt blir så pirrigt och mysigt bra då...

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)