Lösenord

fredag, augusti 25, 2017

Au revoir, Paris

Sju månader har passerat, och nu är min Paris-era slut. För den här gången.


Jag kan knappt beskriva hur det har känts att få tillbringa sju månader till av mitt liv i denna stad. Totalt två år sammanlagt nu. Men jag kan försöka:
Nervkittlande. Tryggt. Pirrigt. Sorgligt. Lyckligt. Hoppfullt. Hopplöst. Euforiskt. Förtvivlat. Sprudlande. Magiskt

Jag har skrivit och avslutat mitt examensarbete. Jag har upptäckt nya promenadstråk. Jag har utvecklat min franska. Jag har umgåtts med lojala vänner, och funnit nya. Jag har sökt och fått anställning. Jag har ätit nybakta baguetter, crêpes och pizza. Jag har skrattat och jag har gråtit. Jag har imponerat och jag har gjort bort mig. Jag har saknat, längtat och svärmat, kramat, hånglat och kysst. Jag har upplevt mitt livs kärlek i mitt livs kärlek. Jag har suktat, suckat, svurit och svärmat. Jag har känt livets lycka spritta i hela kroppen.

Men nu måste jag säga adjö för den här gången. Jag ska påbörja ett nytt kapitel i mitt liv. Ett liv med min första egenägda lägenhet, första bil och första högutbildade jobb. 

Au revoir, Paris. Jag kommer snart tillbaka - lita på det. 

12 kommentarer :

  1. Alltså åh så spännande!!

    SvaraRadera
  2. Kram till dig nu när du lämnar Paris <3! Blev det alltså så att ni lyckades vinna budgivningen i Nyköping? Önskar dig välkommen hem till Sverige igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu gjorde vi ju äntligen det till slut!! :D

      Radera
  3. Lycka till med allt det nya!

    SvaraRadera
  4. Hejdå alla foton på vackra fasader och chokladig Emelie! Jag väntar mig att få återse er så fort Emelie besöker Paris igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otvivelaktigt, min kära Fredrika, otvivelaktigt!

      Radera
  5. Du och Emil får ta och boka en resa tillbaka dit så fort ni bara kan!! <3

    SvaraRadera
  6. Så kul och spännande att du ska inleda det nya kapitlet i ditt liv med Emil. Lycka till Emelie!

    /U. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, U! Jag ser så så så så fram emot det :D

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)