Lösenord

tisdag, augusti 15, 2017

Ett spontant lånelöfte

Här iförrgår hade jag och Emil en dag ägnat åt dejtning på distans. Ni vet, det där vi utövar regelbundet på Skype. Vi började dagen med att vakna, prata, sedan ta en paus och blogga/spela, prata lite till...
 
När vi pratar numera handlar det till 98% om hur det ska bli när jag flyttar till Sverige igen. Vad vi ska göra första helgen, vilka restauranger vi ska besöka, äventyr vi ska uppleva, resor vi ska göra, maträtter vi ska laga och så hur vi ser på att eventuellt flytta till en egen bostad...

På eftermiddagen så tog jag en kort promenad runt kvarteret, pratade med farmor i telefon och köpte frukt till kvällens fruktsallad.


När jag kom hem igen fortsatte Emil och jag vår dejt (nu tillsammans med både banan, äpple, hallon och kiwi) och så lekte vi på Hemnet. Det är något vi gjort på senaste tiden, lite för att se marknaden när vi själva vill flytta till ett gemensamt, lite större boende.

Helt plötsligt finner vi en annons om en bostad som både han och jag taggar till på. Det ena ledde till det andra, och rätt som det är sitter vi och fyller i en blankett för lånelöfte hos en bank - bara för att se. Och se på fan om det inte inom minuten beviljas, och att vi nu har ett stadigt lånelöfte och kan buda på vilken lägenhet vi vill.



*det rörde givetvis upp en hel del känslor* #emoji-overload

Och så mailar jag mäklaren om nämnd bostad och Emil planerar in att gå på visningen. Se på fan.

På tal om att våga prata och satsa på framtiden... Jag menar, jag är ju (inte helt obekant) helt pangkär i Emil och det finns något med honom som gör mig modigare än jag egentligen vill vara. Att våga tro på att det faktiskt kommer att fungera. Men trots detta så tror jag inte det finns någon som är så pass romantiskt modig som han är...



Och det älskar jag med honom.


21 kommentarer :

  1. Började på riktigt gråta av detta inlägg???

    SvaraRadera
  2. Ja, oj! Det var verkligen modiga och stora steg! Men det är ju just för att Emil är så rätt, att du har träffat någon du verkligen vill dela din framtid med. Så stort <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo.. Nu har vi varit tillsammans i enbart lite mer än 8 månader, men samtidigt... Det känns inte som att jag vill något hellre än just detta just nu, och jag säger KÖR BA KÖR åt mig själv. För vad är det värsta som kan hända? Lite besvikelse, och så är man glad igen efteråt - som min farmor uttryckte det så fint i telefon :)))

      Radera
  3. Shit vad stort! Grattis grattis grattis för lånelöfte och framförallt för ert mod! ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Frida!! Det känns stort, men samtidigt så självklart?!

      Radera
  4. :') Varför är ni så fina?! :')

    SvaraRadera
  5. Ni är typ världens gulligaste par! :) Jag blev så glad av det inlägget! Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men söte du!! Jag blir helt glad av att du skriver så! TACK!

      Radera
  6. Men vad fint!!!! Heja er!!! Samt, har två frågor!
    1. Kommer du åka till Paris regelbundet efter tillbakaflytten till Sverige?
    2. Har du någonsin gjort någon typ av Parisguide? Typ "ställen du ej får missa" eller "topp 5 bästa restaurangerna"? osv? Skulle vara SÅ kul att läsa. typ som när du recenserade frukostar på caféer förut. Det var typ mina favvoinlägg, haha! Även typ "5 mest minnesvärda stunderna i Paris". Vad känner du för sådana inlägg? Hehe.


    SvaraRadera
    Svar
    1. 1. LÄTT! Jag kommer aldrig aldrig låta Paris försvinna från mitt liv <3
      2. Jag har faktiskt aldrig gjort det..! Inte vad jag mins i alla fall.. För jag tror aldrig jag känt att jag "sett allt", liksom. Men det är ju verkligen hög tid, och jag skulle nog ÄLSKA att sitta och knåpa ihop sådana inlägg (även om det skulle ta för-jävla lång tid, men det är ju det som är charmen. då blir det bra gjort också!).

      Har du fler topp5-saker jag bör ha med i guiden isf?

      Radera
    2. Jaa, såklart du kommer, visste ju redan svaret! Snart kmr du ju ha fet psykologlön med så då kommer du typ kunna köpa en semesterlägenhet där, haha!


      Men hmm! Tyyyyyp...*brainstormar* nu:

      5-minst minnesvärda sakerna/mest ovärda sakerna
      5-godaste burgarna/pizzorna/något du ätit ofta
      5-härligaste platserna
      5-bästa butikerna
      OSV i all oändlighet!!! Skulle gilla att läsa om allt (men matrelaterat får plus i kanten!hehe)



      Radera
    3. Hahaha, helt rätt. Det matrelaterade är alltid roligast, det håller jag med om :D

      Radera
  7. WOW!! som jag skrev i min förra kommentar, #GOAAAALLZ. Det är så himla häftigt att du har hittat någon som är så rätt för dig. Du och Emil verkar verkligen vara ett power couple, så himla fina.. Fick en liten tår i ögat av det här inlägget (nej, jag är inte alls känslig och PMS-ig).

    PS. tack återigen för dina fina ord och inläggstips på Facebook. det betydde jättemycket för mig.

    massor med kramar från emma <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tihihi, sötnos! Du får mig alltid så sprudlande och glad med dina kommentarer, de bara lyser av genuin medlycka och kärlek! <3 :')))

      PS. Det var det minsta jag kunde göra. Önskar jag kunde göra mer <33

      Kramkramkram!

      Radera
  8. JESUS. har jobbat under sommaren i 8 veckor. i måndags, första veckodagen på två månader jag inte jobbade, satte jag mig framför min dator och glodde rakt ut. sen slog det mig som en tegelsten genom ett glasfönster - jag har för fan inte läst emelies (eller någon annans) blogg på två månader.

    blev NÄSTAN full i skratt. men det är det stress gör med en (mig)!!

    så ville bara vinka hej. och berätta att jag ser fram emot två månaders ifatt-läsning :) och att jag blev pang-glad över att få läsa ett sånt här kärleksfyllt inlägg det första jag gör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEEEEJ LINA!
      Gud, jag förstår att du har haft fullt upp.. Men det betyder som sagt att du har desto mer roligheter att ta igen nu :DDD Snacka om att saker hänt här, du ska få se! Och jag ser sååå fram emot dina kommentarer på det :D

      *vinkar tillbaka*

      Radera
  9. Så himla kul, så glad och peppad för er skull!!! <33 Om du skulle vilja får du gärna skriva hur ni tänker kring inredning och vad ni tycker lika/olika om, hade varit kul att läsa ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Emelie! :D Oooh, roligt! Kan tänka mig att det mesta av de överraskningarna kommer vi själva upptäcka på väga, haha, för frågan är hur mycket vi vet om varandra? Det jag vet hittills är att vi båda gillar ungefär "samma" stil, då vi redan har våra egna lägenheter inredda med mörkt trä/rejäla möbler och föredrar trägolv och vita väggar. Han är också lite "less is more" och stilrent. Jag gillar hans stil utifrån det jag sett i hans lägenhet! Min är också lite mer "mysfaktor" och murrig snarare än ljus och kantig.. Hm. Vill du att jag ska (utan att han läst mitt svar) skriva sitt eget svar, så klistrar jag in det efter här? :P Så får vi se hur fel jag har? :P

      Radera
    2. Haha ja, det var en kul idé :D

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)