Lösenord

måndag, november 13, 2017

Fredagsmyset där allt vände

Så kom fredagen när allt vände. Från ångest och magknip, menssmärtor och oro, så kom fredagen. "Jag behöver en fredag med bara mys, pizza och glass", hade jag förklarat för Emil. Han hade inga problem med att gå dessa behov till mötes.

På fredagen handlade vi allt det nödvändiga som belamrade köksbänken med detta:


En stor gyrospizza, en pommestallrik, sås, Ben & Jerry's, cola och Pepsi max.


Vi kröp ned i sängen med täcket upp till hakan, satte på det tidigare missade Wahlgrens värld och moffade. Precis vad jag behövde.




Sedan låg vi där och myste, kollade på ena magi-filmen (The Illusionist) efter den andre (The Prestige). Och åt glass. Och mådde bra.

Nu var det bara en helg mellan oss och vårt nya bo


8 kommentarer :

  1. vad skönt att det vände! Hoppas hela helgen var lika mysig :)
    //U

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att läsa att det har vänt! :)
    //Em

    SvaraRadera
  3. Älskar den där stunden när man inser att... fasen jag mår ju riktigt bra igen?!
    Så skönt att den kämpiga veckan fick ett fint och mysigt slut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du varit med om den mycket? Håller med om att den är rätt jäkla fantastisk..!

      Radera
    2. Ja, jag har nog upplevt den stunden ganska mycket. Kanske har jag lätt att gå upp i mina negativa känslor? Mamma har berättat att när jag var liten och grät och hon försökte trösta mig brukade jag ropa "jag kommer aldrig bli glad igen!". Nu har det är blivit som en rolig historia i vår familj men det är fortfarande lite så det känns för mig när jag är riktigt nere, som om det aldrig ska bli bra igen.

      Radera
    3. Åh. Vad tufft att behöva ha den inställningen. Att det ska bli så dödsallvarligt och hopplöst och maktlöst för dig när något är snett.. :/ Har du hittat strategier för att hantera det på äldre dar?

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)