Lösenord

onsdag, november 15, 2017

Vapiano på fars dag

I söndags vaknade vi upp, jag hade sovit som en stock på soffan och Emil gnydde smärtsamt av en icke-befintligt stödjande madrass. Han hade i princip legat direkt på golvet hela natten.

Nattis och Emmy vaknade också lite senare, och vi låg och drog oss ett bra tag. Lite efter 12 tog vi oss iväg in till stan, där vi skulle möta upp vår far. Inte bara för att det var fars dag, utan också för att fira att Nattis fyllt år i tisdags! Nattis hade valt Vapiano som lunchställe.


Resterande sällskap beställde varsin pastarätt, men jag tog min älskade margherita!


Här ser ni f.d födelsedagsbarnet och flickvännen Emmy. De går bara att få normalt på bild när en smygfotar. Annars vill de inte vara med. Inte Nattis i alla fall. Synd, när hon är så söt.


Vi satt ett tag, Nattis fick en kaktus i födelsedagspresent och sedan var det inte mer med det. Trevligt var det i alla fall.

Sedan åkte jag och Emil hem, och åh, det finns få saker så underbara som att åka hem i skymningen på tomma motorvägar, lyssna på musik och hålla hand i bilen. Önskar resan då skulle vara mycket längre. Dunka och skriksjunga till denna goding, eller varför inte denna.

Väl tillbaka hann jag och Emil både kolla städningen på nya lägenheten, träna och mysa i soffläge. För vet ni vad? Nästkommande dag skulle vi äntligen få nycklarna till vårt nya bo. Och det är nu flytt- och inredningsäventyret börjar!

12 kommentarer :

  1. Gillar när Nattis är med på bloggen! Men inser att jag totalt missat fars dag i år...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, gör du? Är det något speciellt med henne, tro? :D

      Radera
    2. Men oj då! Är fars dag en viktig "högtid" i din familj?

      Radera
    3. Haha, ja jag är en hemlig beundrare av Nattis :) Av alla "biroller" i sagan om ditt liv (usch det känns hemskt att skriva så men det är en komplimang! jag älskar den här bloggen! men jag har ju aldrig träffat dig så du känns på något sätt lite abstrakt om du förstår hur jag menar?) så är hon min favorit.
      Nej man kan nog inte säga att fars dag är viktig i min familj. Tror inte att han själv har koll på när det är faktiskt. Däremot har han grym koll på sina namnsdagar så de går aldrig obemärkt förbi. Och han har tre namn så det kan ju faktiskt räcka, han behöver inte en fars dag upptill.

      Radera
    4. Hahaha, älskar den formuleringen också! Känner mig lite som en kändis då ;))) Vad är det med henne som gör henne rolig att läsa om? Riktigt lustigt och härligt hur du beskriver det! :D

      Hahaha! Där håller jag då med dig!

      Radera
  2. Så kul att ni ska få nycklar! Längtar till alla mysiga inrednings inlägg! :D
    //U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, de kommer snaaart :D Jag längtar ännu mer!

      Radera
  3. Tycker att det är spännande med margheritafascinationen! Min sambo är likadan, och han tycker att det är genom en margherita han vet om pizzakvaliteten är bra eller inte. Själv är jag helt tvärtom, och gillar bäst kebabpizza eller pizza med kyckling, nötter, banan, ananas... Massor med pålägg, helt enkelt!

    Ser fram emot att se mer om ert nya bo! Så spännande, att få ert helt eget som bara ni två har tillsammans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lustigt att det kan vara så olika. Jag är verkligen som din sambo, att rätt råvaror och hantering av dem gör den enklaste margheritan till ett stjärnskott!

      Radera
    2. Ps. Jag låtsas som att jag inte hörde det där med "pizza med kyckling, nötter, banan, ananas"... x'DD

      Radera
  4. Haha, en kaktus i födelsedagspresent! Var det någonting din syster specifikt önskat sig, eller tyckte ni helt enkelt det passade henne? :)
    Kul att få inreda en lägenhet helt från scratch. Tycker sj det är så lätt att bli hemmablind och vänja sig vid att det är på ett visst sätt. Blir spännande att följa och hoppas du vill dela med dig av resultatet!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, en typisk pappa-present faktiskt! Han ger alltid knasiga saker han får för sig, utan riktig rutin eller fason.

      Det klart jag vill! Jag är själv supernyfiken på hur det kommer bli!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)