Lösenord

fredag, april 20, 2018

Leiden: Dag 3, Heldag med Olsen-twins och Lindsay Lohan

Så kommer vi till sista heldagen i Leiden, som jag och Marieke planerat att göra det vi är bäst på - att bara vara. En hel dag i soffan med filmer, snacks, te, glass och mobilsurfande i pyjamas.

Saknade Emil lite och snapade honom lite kärleksbilder.


Vi valde ett typiskt tema för filmtittandet: tonårsnostalgi. Vi letade fram sju olika filmer innehållandes Mary-Kate & Ashley Olsen samt Lindsay Lohan. Vi snackar Föräldrafällan, Life-Size, When in Rome, New York Minute....

Efter första filmen insåg vi att vi inte hade något vettigt att äta hemma, så vi gick ut till affären i enbart pyjamas och skor. Träden längs gatan hade börjat vårblomma. Åh, vilken härlig känsla!


I affären plockade vi på oss lite allt möjligt. 


Glass, Pepsi Max, galiamelon, ost, charkisar, jordgubbar (blä!), oliver, äpplen, mango och päron. Och en chiabatta som inte kom med på bils.


Väl tillbaka betade vi av båda en och två filmer, sedan blev vi sugna på en lyxig fruktsallad. Vilken tror ni är min?


Och sen allt annat småplock. Charkisar och ost och bröd och gurka. Mums. Och så glass!!!!!!


Och mer filmer. (Jösses, vilket enformigt inlägg detta blev. Behöver ju inte ens någon text....)


Detta plus massa surftid, snapchat, småsnack, planering av en framtida weekend-resa i Europa tillsammans, flera kannor te och flera burkar Pepsi Max.

Knasigt nog var vi helt slöa och slut till sängdags  och återigen sov jag fantastiskt skönt!

Dagen efter hann inget mer med förrän frukost och hemresa... men vad jag mötte väl hemma, det får bli en cliffhanger till imorgon..!

6 kommentarer :

  1. vilken mysig dag!! älskar när man kan hänga sådär kravlöst och bara vara <3

    SvaraRadera
  2. ÅH, jag ÄLSKAR Mary-Kate & Ashley Olsen! :D STORT fan av dem! <3 Är fortfarande SÅ ledsen att jag missade (förmodligen) min enda chans till att få träffa dem när de var i Sthlm för deras BikBok kollektion lansering för några år sen. :( Får hoppas att jag på något sätt någon vacker dag får chansen igen! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. WOW?? Visste inte ens att de gjort en sådan, och att de varit i Sverige?!?? Men tror du verkligen att det var så lätt att träffa dem då? Håller tummarna för dig att det sker någon gång! <3

      Radera
    2. De (+ några andra) har gjort "kändis" kollektioner med BikBok. Just Olsen tvillingarna (trots att de själva hatar det som nickname, hehe) jobbar ju med mode så det var kul att se, köpte dock inget ur deras kollektion då det endast designades/släpptes ett visst antal plagg & var inget jag var tillräckligt sugen på. Kanske köper något ur deras riktiga märken någon dag istället. Och ja, de kom till Sverige för lanseringen av deras kollektion, till BikBok affären i Gallerian har jag för mig & iom detta hade de lansering/event/signering med dem!!! Så ja, om jag hade åkt dit & köat (vilket jag gjort för annat innan & lätt hade gjort för dem) så hade jag fått träffa dem! :'( Åh, tack, hoppas verkligen det jag också! <3

      Radera
    3. Ahaaaa... Wow, vad du har koll! Jag är imponerad ;)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)